Campanya del 25N a Capellades

La campanya del 25N a Capellades començarà el dimarts 20 de novembre amb l'acte que tindrà lloc a les 7 de la tarda a la Biblioteca, on es podrà gaudir del recital “Carme Sansa diu i canta Maria Aurèlia Capmany”, amb Carme Sansa a la veu i Jaume Mallofré a l’acordió. Els dos presenten un espectacle que combina textos i cançons amb l'acompanyament de l'acordió.

La següent proposta és per al dijous 22 de novembre, a dos quarts de 8 i també a la Biblioteca, amb el “Concert d’amor i de mort” amb Jordina Biosca a la veu i David Garcia a la guitarra. Són diferents relats on l’amor i la mort conflueixen en un únic riu, amb tanta força i passió com la mateixa vida.

Durant el cap de setmana es concentra el gruix de l’activitat. La regidora d’Equitat, Adela Morera, destaca com “el 25-N és una de les dates més rellevants del calendari feminista. Per Capellades, ho és tant, que cada final de mes hi és present a través de les concentracions organitzades per la Taula de Dones en memòria a les víctimes assassinades. Enguany, s’ha preparat una programació d’actes farcits de protagonisme femení, recitals de poesia, concerts, tallers d’autoprotecció, cinefòrum, sopar de la sororitat, etc... sempre acompanyats del punt de vista crític vers el patriarcat. Les dones tenim un súper poder i podem derrotar el masclisme”.

Dissabte al matí, a partir de les 10 dins l’Escola Dance&Fun, es farà el segon Taller d’autoprotecció per a dones. En aquesta ocasió serà impartit pel policia municipal de Capellades Juli Villegas. Per assistir-hi cal inscripció prèvia, enviant un whatsapp al número 667274284, ja que les places  són limitades. En aquest taller s’ensenyarà diferents estratègies de defensa i autoprotecció per a dones de totes les edats.

A la tarda, a les 7 a la Sala Petita del Teatre La Lliga, hi haurà un cinefòrum al voltant de “Tódalas mulleres que coñezco”, que estarà dinamitzat per la cooperativa d’iniciativa social Drac Màgic. Aquest  és un documental que pretén posar en relleu el desequilibri social que hi ha entre l’home i la dona. Està fet per la realitzadora i artista visual Xiana do Teixeiro i ha estat premiat al Festival de Màlaga d’enguany, a la Secció Oficial de Llargmetratge Documental, i s’ha estrenat també a altres festivals.

A la nit es farà el Sopar de la Sororitat Feminista i LGTBIQ+, a dos quarts de 10 a la Cafeteria La Lliga. Cal comprar prèviament el tiquet, a 12 euros, abans del divendres 22.

El darrer dels actes previstos dins la commemoració del 25 és el Gran Concert-Vermut del 25N que es farà al Teatre La Lliga amb The Balkans Paradise Orchestra. Aquesta és una formació que es va crear l’any 2015 i ara s’està consolidant dins el panorama musical amb molt bona acollida. Està formada per 11 noies que toquen instruments de vent i percussió. Segons la crítica, la seva música ha aportat un aire fresc i alegre al panorama de les fanfàrries del nostre país.