Notícies

El proper 30/10 Cafè amb Brussel·les sobre el nou marc legal de la Unió Europea en violències masclistes

Cafè amb Brussel·les. El nou marc legal de la Unió Europea en violències masclistes: una oportunitat per als ens locals

L'Oficina Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals continua amb la programació de les trobades virtuals del 'Cafè amb Brussel·les' amb l'objectiu de seguir apropant la realitat europea als ens locals de la província de Barcelona.

Activitats: Cultura de la vida. Dones, cultura de pau i mitjans de comunicació

La difusió d’imatges sobre els conflictes i les guerres que proliferen diàriament en els mitjans de comunicació, a les xarxes socials i en els relats de ficció aporta elements necessaris per accedir a la informació, però també genera altres efectes que no sempre afavoreixen la reflexió i la comprensió, i poques vegades conviden a pensar en les eines i les alternatives que ofereix la cultura de la pau.

Inauguració 7/10 exposició de Carme Valverde, al Rebedor de l'Espai Francesca Bonnemaison

El proper dilluns 7 d'octubre a les 18h a la Cuina de l'Espai Francesca Bonnemaison, s'inaugurarà l'exposició de l'artista terrassenca Carme Valverde. No cal inscripció prèvia per gaudir de l'activitat.

Premi Recerca Francesca Bonemaison 2021

Ja teniu disponible a la Llibreria la recerca guanyadora del Premi Francesca Bonnemaison 2021 sobre “Ecosistema urbà de suport a les cures als municipis de Barcelona” elaborada per Blanca Valdivia.

Supervisió a professionals en casos de violències masclistes

Posem a disposició dels ens locals el servei telemàtic de consultes i assessorament adreçat a les professionals dels serveis territorials d’atenció a les dones i a les violències masclistes.

Mitjançant aquest servei es dona suport per a l’assessorament jurídic al voltant de diferents àmbits temàtics -dret laboral, estrangeria, violència masclista, entre d’altres-, a càrrec de l’associació Dones Juristes, i per a la supervisió de casos de violències masclistes, a càrrec de Marta Mariñas .

La Diputació de Barcelona promou polítiques LGTBI en municipis de menys 20.000 habitants per fer front als ‘sexilis’

La Diputació de Barcelona ha iniciat un procés de diagnosi, amb els ajuntaments i les entitats que treballen pels drets del col·lectiu LGTBI, per veure com pot fer polítiques més efectives per combatre fenòmens com els ‘sexilis’. Aquest terme dona nom a l’obligació que sent una persona del col·lectiu LGTBI de marxar a un altre lloc de residència per viure de manera lliure i oberta la seva orientació sexual, o també la seva identitat de gènere.

Nou perfil de X de l’Àrea de Feminismes i Igualtat

Podreu trobar tota la informació, notícies, activitats i serveis de la Diputació de Barcelona sobre polítiques locals de feminismes, igualtat i diversitat sexual i de gènere al perfil @IgualtatDiba

Segueix-nos aquí

15a edició del Curs de Lectures de Teoria Política Feminista: "Què és el Gènere?"

L'Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS), Línia de treball Gènere i Política, organitza una nova edició del Curs de Lectures de Teoria Política Feminista.

Argentona reivindica la lluita contra la LGTBIfòbia

L'Ajuntament d'Argentona s'adhereix un any més a la lluita històrica del moviment LGTBI per erradicar la LGTBIfòbia, rebutjant fermament les conductes d'homofòbia,  transfòbia,  bifòbia i de fòbia a la intersexualitat, així com qualsevol situació de discriminació, d'injustícia i de violències envers les persones per la seva identitat, expressió de gènere o per la seva orientació sexual.

Argentona reivindica la lluita contra la LGTBIfòbia