Capellades: aprovada per unanimitat la moció per a la creació de mesures contra les agressions masclistes

El ple ordinari del mes de gener de l’Ajuntament de Capellades, celebrat el dia 25 de gener de 2017, va aprovar per unanimitat la moció per a la creació de mesures en contra de les agressions masclistes presentada per l’equip de govern. Per aconseguir el màxim consens a la moció es va incorporar l’acord següent i que ja està establert per llei: quan l’Ajuntament de Capellades es vulgui personar com a acusació popular en els procediments penals en el cas de violència masclista amb resultat de mort al nostre terme municipal, s’ha d’aprovar prèviament pel Ple de l’Ajuntament.

En aquesta moció es recull qüestions com que en cas de víctimes mortals per violència masclista, es posi un llaç negre a la façana de l’ajuntament i les banderes onegin a mitja asta. Seguidament es va fixar el rebuig i l’oposició de l’Ajuntament de Capellades envers qualsevol proposta de les administracions competents que impliqui l’anul·lació del Jutjat de Violència vers les Dones a Igualada. L’Ajuntament lluitarà contra l’assetjament sexual i les violències masclistes amb l’ajuda de la cooperació de la Policia Local i la resta dels cossos de seguretat amb la implementació de campanyes de prevenció i acompanyament de les víctimes, a més a més d’endurir la detecció de casos, actuació i recolzament a les dones víctimes i als seus fills/es menors.

A més a més, l’Ajuntament de Capellades elaborarà i implementarà un protocol municipal contra les agressions sexistes, lgtbifòbiques en festes i espais d’oci de la vila amb la participació de diferents entitats de Capellades.

Finalment, la moció recull que es realitzaran partides pressupostàries per tal de finançar les actuacions de l’ajuntament adreçades a la millora de la situació de desigualtat de les dones a més a més de fer actualitzacions i estudis d’impacte de gènere de diferents programes i projectes de cada àrea d’actuació municipal.