Activitats al voltant del 8 de març de 2016 a Capellades

Aquest mes de març, coincidint amb el Dia de la Dona Treballadora,  la Taula de Dones de Capellades amb el suport de l'Ajuntament de Capellades,ha organitzat un seguit d'activitats.

Aquest dissabte 5 de març es farà la primera proposta, un Mural. A partir de les 11 del matí, al carrer Garbí, l'Esplai Aliret s'encarregarà de dinamitzar la pintada d'un mural amb la Dona com a protagonista.

El dimarts 8, Dia de la Dona Treballadora, es començarà penjant la bandera lila al balcó de l'Ajuntament. A la tarda, a les sis, a la Sala d'Actes de la Biblioteca El Safareig es farà una Hora del Conte amb dues dones com a protagonistes, les pirates Anne i Mary.

Al llarg del mes també es farà una xerrada sobre Projectes i experiències de Sindillar, el Sindicat de treballadores de la llar, el dia 11. A més més el 17 hi haurà el Cinefòrum “Simone de Beauvoir, no se nace mujer”, dinamitzat per Denise Jiménez, educadora social especialitzada en gènere. Durant tot el mes, Centre d'interès sobre les Dones a la Biblioteca El Safareig.

Tal i com explica la regidora d'Equitat, Adela Morera, “Les activitats organitzades aquest mes pretenen posar accent a les desigualtats que patim pel fet de ser dones. Històricament les tasques domèstiques s'han atribuït socialment com a tasca femenina. Aquesta divisió de rols ha estat fruit de la reproducció de la força de treball des de principis del s. XIX, on les tasques domèstiques es conceben com a part complementària indispensable a la feina desenvolupada pels obrers industrials de l'època. És així com el treball domèstic s'ha concebut com a atribut natural, sent una eina gratuïta per l'engranatge socioeconòmic, fet que aboca a les dones a la precarietat i dependència. Sindillar ens presentarà la seva experiència col·lectiva; podrem veure com la generació de xarxes i estructures de solidaritat permet salvar aquestes distàncies vers la conciliació."